Studenten Media maken tijdens hun opleiding kennis met VR en AR. Zo werken zij al in het eerste schooljaar met VR-apps zoals Gravity Sketch en Tilt Brush van Google.
In deze apps kun je bijvoorbeeld door je eigen 3D-tekening heen lopen. Met de 3D game engine UNITY bouwen zij hun eigen wereld waar ze in kunnen navigeren, bijvoorbeeld een Planetenstelsel met desbetreffende informatie over de planeten en zonnen.
Verder denken zij in hun lessen na over de vraag hoe schoolboeken met Augmented Reality aantrekkelijker gemaakt kunnen worden. De studenten gebruiken onder andere UNITY - VUFORIA en FECTAR om Augmented Reality te genereren.
Gravity Sketch

Tilt Brush van Google

Fectar

Keuzedeel Virtual en Augmented Reality
Studenten kunnen een keuzedeel doen. Daarin leren ze diverse mogelijkheden van VR/AR kennen en leren ze deze toe te passen binnen verschillende werkvelden, zoals in het onderwijs.
De kennis en vaardigheden die ze in dit keuzedeel opdoen, vormt de basis voor technologische oplossingen bij vraagstukken die om een gesimuleerde en toch realistische aanpak vragen.
VR/AR is een werkveld in ontwikkeling en vormt ook voor beginnend beroepsbeoefenaars een uitdagende ontdekkingstocht.
Meer weten over Mixed Reality? Neem dan contact op met René Swankhuizen


